Nissi Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 this text : http://www.amazon.com/Hola-amigos-Ana-Jarvis/dp/0618794042 over a period of two years with an online tutor. He suggested giving 3 highschool credits for the course. Is this alright? I am only giving two credits for completing Wheelocks over a period of two years. Please give your input. Thanks. Nissi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cathmom Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 I was leaning more towards 3 credits until I read the "online tutor" part again. I would give two. I was looking for a scope and sequence and couldn't find one quickly, so I can't really know what it's covering. But the description says "enough content for a two semester course" and one semester of college is usually equivalent to a year of high school study in languages. So I would give 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nissi Posted October 27, 2010 Author Share Posted October 27, 2010 Cathmom, thanks. Here is the TOC if that will help... Unidad I. Los estudiantes universitarios Lección 1. ¡Bienvenidos! Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Las vocales Puntos para recordar: Gender and number of nouns, part I. Definite and indefinite articles. Subject pronouns. Present indicative of ser. Forms of adjectives and agreement of articles, nouns, and adjectives. The alphabet. Numbers 0 to 39 Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: Un mensaje electrónico. Un dicho Lección 2. Nuestras clases Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Linking Puntos para recordar: Present indicative of -ar verbs. Interrogative and negative sentences. Possessive adjectives. Gender of nouns, part II. Numbers 40 to 200. Telling time. Days of the week and months and seasons of the year Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: Tu horario. Un dicho Lectura. Universidad Nacional El mundo hispánico. Los mexicoamericanos, los cubanoamericanos, los puertorriqueños Tome este examen. Lecciónes 1, 2 Unidad II. En familia Lección 3. Los trabajos de la casa Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Las consonantes b,v Puntos para recordar: Present indicative of -er and -ir verbs. Possession with de. Present indicative of tener and venir. Expressions with tener. Demonstrative adjectives and pronouns. Numbers from 300 to 1,000 Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: Para dividir el trabajo. Un dicho Lección 4. Una fiesta de cumpleaños Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: La consonante c Puntos para recordar: Verbs with irregular first-person forms. Saber vs. conocer. Personal a. Contractions: al and del. Present indicative of ir, dar, and estar. Ir a + infinitive Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: Un mensaje electrónico. Un dicho Lectura: Sociales El mundo hispánico. México, Guatemala, El Salvador Tome este examen. Lecciones 3, 4 Unidad III. ¿Qué comemos hoy? Lección 5. El menú, por favor Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Las consonantes g, j, h Puntos para recordar: Present progressive. Uses of ser and estar. Stem-changing verbs: e > ie Comparative and superlative adjectives, adverbs, and nouns. Pronouns as objects of prepositions Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: En un restaurante. Un dicho Lección 6. En el mercado Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Las consonantes ll, ñ Puntos para recordar: Stem-changing verbs: o > ue. Stem-changing verbs: e > i. Direct object pronouns. Affirmative and negative expressions. Hace...que Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: Un invitado importante. Un dicho Lectura: Sección gastronómica El mundo hispánico. Costa Rica, Panamá, Honduras, Nicaragua Tome este examen. Lecciones 5, 6 Unidad IV. Para divertirse Lección 7. Un fin de semana Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Las consonantes l, r, rr Puntos para recordar: Preterit of regular verbs. Preterit of ser, ir, and dar. Indirect object pronouns. The verb gustar. Reflexive constructions. Rodeo: Summary of the Pronouns Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: Un dÃa tÃpico. Un dicho Lección 8. Las actividades al aire libre Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Pronunciation in context Puntos para recordar: Preterit of some irregular verbs. Direct and indirect object pronouns used together. Stem-changing verbs in the preterit. The imperfect tense. Formation of adverbs Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: De vacaciones. Un dicho Lectura: De versos sencillos (José MartÃ) El mundo hispánico. Cuba, Colombia, Puerto Rico, Venezuela, La República Dominicana Tome este examen. Lecciones 7, 8 Unidad V. ¿Qué hacemos hoy? Lección 9. No tengo nada que ponerme Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Pronunciation in context Puntos para recordar: Some uses of por and para. Weather expressions. The preterit contrasted with the imperfect. Hace... meaning ago. Possessive pronouns Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: ¿Cómo era Ud.? Un dicho Lección 10. Diligencias Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Pronunciation in context Puntos para recordar: Past participles. Present perfect tense. Past perfect (pluperfect) tense. Formal commands: Ud. and Uds. Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: En el banco. Un dicho Lectura: Lecciones de inglés (Adaptado)(Germán Arciniegas) El mundo hispánico. Ecuador, Perú, Bolivia, Paraguay Tome este examen. Lecciones 9, 10 Unidad VI. De vacaciones Lección 11. ¡Buen viaje! Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Pronunciation in context Puntos para recordar: Introduction to the subjunctive mood. Subjunctive with verbs of volition. Subjunctive with verbs of emotion. Some uses of the prepositions a, de, and en Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: En una agencia de viajes. Un dicho Lección 12. ¿Dónde nos hospedamos? Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Pronunciation in context Puntos para recordar: Subjunctive to express indefiniteness and nonexistence. Familiar commands. Verbs and prepositions. Ordinal numbers Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: En un hotel. Un dicho Lectura: El canario y el cuervo (Tomás Iriarte) El mundo hispánico. Chile, Uruguay, Argentina, Brasil Tome este examen. Lecciones 11, 12 Unidad VII. ¿Cómo te sientes? Lección 13. En la sala de emergencia Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Pronunciation in context Puntos para recordar: Subjunctive to express doubt, denial, and disbelief. Subjunctive with certain conjunctions. First-person plural commands. Rodeo: Summary of the Command Forms. ¿Qué? and ¿cuál? used with ser Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: Un accidente. Un dicho Lección 14. Hablando con el médico Para hablar del tema: Vocabulario Para practicar el vocabulario Pronunciación: Pronunciation in context Puntos para recordar: Future tense. Conditional tense. Rodeo: Summary of the Tenses of the Indicative. The imperfect subjunctive. If-clauses. Rodeo: Summary of the Uses of the Subjunctive Entre nosotros. ¡Conversemos! Para escribir: Con el doctor. Un dicho Lectura: Rimas (Gustavo Adolfo Béquer) El mundo hispánico. España Tome este examen. Lecciones 13, 14 Un poco más Compound tenses of the indicative: Future perfect. Conditional perfect Compound tenses of the subjunctive: Present perfect subjunctive. Pluperfect subjunctive Appendices Appendix A: Spanish Sounds Appendix B: Verbs Appendix C: Glossary of Grammatical Terms Appendix D. Answer Key to Tome este examen Vocabularies Spanish--English English--Spanish Careers at Cengage Learning| Contact Cengage Learning Cengage Learning - Cengage Learning Higher Education| Gale| Nelson Primary| Nelson Secondary| Copyright | Terms and Conditions of Sale | Privacy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cathmom Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 If all of that was completed and actually learned, then I would lean more towards 3 credits. That's a very comprehensive book. For 3 credits I would also want to make sure that a fair amount of in-person conversation took place, and some non-text reading. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nissi Posted October 27, 2010 Author Share Posted October 27, 2010 Cathmom, thank you. Ds. has class twice a week with his tutor for one hour each at present. He would finish the text in 11th grade and then could proceed to Spanish IV which could be AP Spanish or may be able to dual enroll at a university? As you can see, I am clueless about Spanish. Thanks for you time and input. Blessings, Nissi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiana Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 If you decide to do dual enrollment, they'll probably want a placement test. If he places into Spanish 201, I'd give 2 credits -- into 202, I'd give 3. Same with high-school courses -- if he takes Spanish 3, I'd give 2 credits, if he takes Spanish 4, I'd give 3 credits. Anything else just looks weird imo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.